Végre vége a több mint 25 évnyi szenvedésnek!
Hát ezért nem használt semmi nekem a parlagfűre...

pollen.jpg

Ötödikes voltam, amikor kiderült allergiás vagyok a parlagfűre. Azóta több mint 25 év telt el, 25 augusztus és szeptember telt el szenvedéssel a pollentől. Idén van az első igazi év, amikor úgy érzem hogy most jó lesz és minimális tünettel megúszom.

Egy hétig voltam a Szabadság hegyen kivizsgáláson, épp amikor a suli kezdődött. Nem elég hogy tanulni is kellett, de össze-vissza szurkáltak, végig az alkaromon és nézték hogy kipirosodik-e? Akkor még az volt a megszokott. Ezen kívül még egyéb tüdő kapacitás vizsgálatot is végeztek rajtam, mindenféle ketyerékbe kellett fújkálni. Anyuék lelkesen jöttek és az aktuális szappanoperát is megnéztük mindig együtt a látogatás alatt. Az utolsó napon még volt egy vérvétel, amit a kézfejemből vettek, mert úgy összeszurkálták már a karom. 

Ott törött el a mécses, nagyon sírtam.

Felírtak gyógyszert, inhalátort, mert asztmám is lett. Nem tudom hogyan, ne kérdezzétek. De elkezdtek gyógyszerezni. Annyi tanácsot kaptunk még, hogy a tüdőm erősítésére kezdjek el úszni. Más nem volt.

Az úszást elkezdtem, mert szeretem a vizet. Az inhalátort használtam egy darabig. A szerencse az, hogy a szüleim, főleg Apu, már akkor sem volt gyógyszer párti, ezért kereste az alternatívákat nekem. Pár év elment a keresgéléssel, meg teszteléssel, hogy éppen a mindenféle rezonanciás kezelés, a homeopátia vagy éppen mi enyhíti a taknyom-nyálam-könnyem egybefolyik és viszket kb 2 hónapig időszakot. Semmi nem használt. Max picit, pár órára néha jobb volt. 

pzs.jpg

Egy jó nyaram volt, amikor Korfun voltam gyakorlaton, akkor semmi tünetem nem volt! Én ennek úgy örültem és úgy élveztem. Aztán ahogy felnőtt lettem és elkezdtem keresni, a gyógyszertári, de enyhe megoldásokat kerestem. Ezeket használtak javarészt, minden évben más vált be. Az asztmám elmúlt, kinőttem. Viszont éreztem és tudtam, hogy életem végéig nem akarok mindig gyógyszert szedni, ezért ismét nyitottam a homeopátia felé. Megoldást ez is csak részben adott, valamint azt a furcsa mellékhatást éreztem magamon, mintha felfújt volna mindenhol az egész testemen. Az allergiám ekkorra már annyira zavart, hogy a 2002-es augusztusi rutin vizsgámra sietve a sárgán indultam el gyalog és elütött egy autó, aki meg a sárgán sietett át...Nagy baj szerencsére nem lett, de mindenképp érzékelhető, hogy mennyire zavart és el tudta terelni a figyelmem ez az állapot.

Kezdtem nagyon únni az egészet, hogy semmi nem ad megoldást. Mindegy, hogy vegyszer vagy természetes. Ilyenkor ez a 2 hónap szinte mindig kiesett nekem, annyira nem tudtam gondolkodni sem az orrfolyás és szemviszketés folyamatos nyűge miatt.

Aztán 2019-ben táplálkozási tanácsadásra mentem Mesohoz, de csak azért mert lassú ütemben ugyan, elkezdtem hízni, ami évek óta tartott és erre kerestem megoldást. Kiderült, a pajzsmirigyem alul működik. Júliusban csináltam végig a 4 hetes szigorúbb, alapozó programot. Már ebben a parlagfű szezonban jobban is éreztem magam, de gyógyszert még szedtem. Meso pedig tanácsait tovább követtem.  Aztán jött 2020, a pandemia a gyerekkori asztmám miatt megijesztett. Ekkor volt az az érzésem, hogy az illóolajok segítenek majd nekem átvészelni ezt az időszakot, áprilisban megvettem az első diffúzoromat és az illatos Házipatikámat. Eljött 2020-ban is a parlagfű szezon. Már volt annyi ismeretem, hogy az illóolajokat is segítségül hívtam, így csak pár darab gyógyszert vettem be talán, de lehet semmit, erre pontosan nem emlékszem.

Tavaly volt az első olyan évem, amikor egyáltalán nem vettem be gyógyszert az allergiámra! Eljutottam odáig, hogy annyira jó állapotba került a szervezetem a táplálkozás miatt, hogy az illóolajok pont elég támogatást adtak és összesen 1 olyan hét volt, amikor a megszokottól sűrűbben fújtam az orrom. Azon kívül tényleg minimális tünettel, jó hangulattal, szemviszketés és állandó orrfolyás nélkül éltem meg ezt a parlagfüves 2 hónapot.

Mesótól tanultam meg, hogy egyes alapanyagokra (pl.: liszt, tej, tojás) elég ha érzékenyek vagyunk (tehát nem kell allergiás reakcióra számítani feltétlenül) és máris reagál a szervezetünk pl puffadással, valamilyen gyulladással és máris képesek vagyunk rosszul lenni a pollenektől. Amint eltávolítjuk az adott ételt a listánkról, a tünetek szépen el is tűnnek. Az én esetemben ez is közre játszik a javulásban az a diéta, amit Meso javasolt. Meso ételintolerancia teszttel is foglalkozik, amihez csupán 1 csepp vér kell és többi mint 200 féle alapanyagra megvizsgálja, hogy érzékenyek vagyunk-e rá?

Mik váltak be nekem az illóolajok közül? levendula_ag.jpg

- diffúzorban párologtatva: levendula+borsmenta+citrom egyenlő arányban, ilyenkor csak ezt párologtatom szinte, az irodában is. Ez a trio nyugtatja és egyben tisztítja is a légutakat.

- roll on-ban:  növényi olajba cseppentve levendula+borsmenta+citrom (kb 10-10 csepp) egy görgős applikátorral használom, az orromon, mellkasomon kenem be magam ezzel a keverékkel.

- belsőleg, növényi üres tablettában: gyömbér illóolaj, 4-5 csepp egyszerre, napi 2-3 alkalommal, ugyanis a gyömbér antihisztamin hatású

- szemviszketésre: copaiba vagy levendula a szem köré kenve nagyon vékonyan, kellő távolságra a szemgolyótól, hogy ne follyon a szembe közvetlenül

Szeretnél felkészülni és megszabadulnál végre a folytonos orrfolyástól, szemviszketéstől, a 'mindig csak használt zsepivel van tele a táskád' érzéstől? Félsz tüsszenteni emberek között, mert félsz, hogy azt hiszik covidos vagy? Jó lenne szabadon lenni, mint az év többi hónapjában? A te figyelmed is ennyire eltereli az allergia, jó lenne tudni mindig tisztán gondolkodni, fókuszáltnak maradni, átaludni az éjszakákat is? 

Van egy szuper kis csomagom egy cuki, hordozható diffúzorral és négy illóolajjal (levendula+borsmenta+citrom a tuti trio) és egy fahéjas-szegfűszeges keverék van még benne, ami pedig az őszi-téli időszakban jön jól a levegő fertőtlenítésére. Szeretnéd megkönnyíteni az életed? Akkor keress bizalommal és minden tippemet megosztom veled!

Parlagfűmentes további csodás nyarat kívánok Neked,

Nóri

illatosmindennpok@gmail.com 

Tárgymezőbe írd be: parlagfű

20200705.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://illoolajok.blog.hu/api/trackback/id/tr8617885673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ölelés egy palackban

Hogyan hozd ki Te is a legtöbbet magadból illóolajok segítségével és találj megoldásokat természetes módszerekkel. Hozd egyensúlyba a tested és a lelked illatokkal.

Friss topikok

Címkék

agyal (2) állapotfelmérés (6) allergia (1) alvás (3) anya (4) anyagi biztonság (3) anyák napja (1) anyaság (3) anya jól van (6) arcpermet (2) aromaterápia (8) bátorság (11) béke (7) belsőleg fogyasztható illóolaj (6) beszéd (1) be the change (12) borsmenta (6) cédrus (3) citrom (4) citromfű (3) coach (1) csináld (11) deviza (1) deviza számla (1) diffúzor (13) diy (3) édesanya (3) egészség megőrzés (11) együttműködés (6) elengedés (4) életmód (15) előadás (1) élőzés (1) ensanathermalhotel (1) érzelmeink illata (15) érzelmiállapot (6) érzelmiegyensúly (21) érzelmi állapot (7) érzelmi illatok (14) érzelmi egyensúly (5) esemény (4) eukaliptusz (1) euro (1) farm (2) farmlátogatás (1) fesztivál (2) feta krém (1) fizikai állapot (2) főzés (2) fűszer (1) fűszerezz (1) garancia (4) gary young (1) geranium (3) grapefruit (1) guacamole (1) gyakorikérdések (12) gyerekek és illóolaj (1) hogyan használd (8) home office (1) humusz (1) illat (23) illatosélet (25) illóolaj (28) illoolaj (23) immunrendszer támogatás (7) introvertált (1) iroda (1) itovi (6) jázmin (2) kamilla (1) kapcsolat (4) karácsony (1) kata (1) kattog (2) kende-hofherr krisztina (1) kerti parti (1) konyha (2) konzultáció (4) közösség (19) lelkiállapot (5) lepárlás (1) levendula (12) levendulaillóolaj (6) margit sziget (1) masszázs (3) mediátor (1) meditáció (3) megelőzés (10) meghitt (1) megoldás (7) mentálisegészség (5) merjlépni (8) merj lépni (13) mikrofon (1) milyen diffuzort válasszak (1) mindset (9) minőség (21) muskátli (2) muskotály zsálya (1) napozás (1) napozás utáni spray (2) negatívstressz (4) neroli (1) network marketing (2) nicolas landel (1) nőiváltó (1) nőiváltófesztivál (1) női váltó (1) nőknek (12) nyár (3) nyárillat (3) nyugdíjas évek (2) nyugtató (8) öngondoskodás (1) önsimeret (15) oregano (2) otthon (17) pacsuli (1) pajzsmirigy (4) parfüm (7) párkapcsolat (4) parlagfű (1) párologtató (3) pihentetőalvás (3) piknik (1) pollen (2) pozitívstressz (2) recept (5) release (2) rendezvény (3) reziliencia (6) ripkata (1) rólam (3) romantika (1) seed to seal (1) selfcare (1) sikeres (1) sikeresnők (17) spray (1) stressz (5) stresszkezelés (14) szaglászás (3) szalmagyopár (1) személyiségtípus (1) szeretet (2) színpad (1) szúnyog riasztó (1) találkozzunk (2) tapasztalat (19) táplálkozás (3) tavasz (1) tavasz illata (1) tél (1) testpermet (1) tipp (7) tippek (15) tömjén (2) top5 (1) tudatalatti (6) valentin nap (1) valódilevendula (2) változás (6) vegyszermentes (6) workshop (1) ygeneráció (2) ylanylang (4) ylday (1) youngliving (22) younglivingday (1) young living (4) zsálya (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása