Mi tart vissza, hogy lépj önmagadért?
Érzelmeink illata - változás és célok II. rész

change.jpg

Változás és célok, kéz a kézben járnak, lehet tudatos és ösztönös. Ebben a blog posztban megosztom veletek a saját történetemet, azt ahogy én csinálom. 

Elég ösztönös vagyok az életemben, de vegyül benne tudatosság is, hiszen a célok eléréshez erre is szükség van. Érdemes ezt a kettőt úgy kombinálni, hogy az egy olyan keverék legyen, amivel összhangban tudsz lenni. Akkor ezek a folyamatok könnyen és élvezetesen valósulnak meg.

A saját példámat most igyekszem úgy elmesélni, hogy lássátok a lépéseket, hogyan építkezem. A sorrend akár más is lehet, ez tőled, a célodtól és a lehetőségeidtől is függ. 4lepessikerhez.png

Ismét beteszem ide a képet a siker lépéseiről, ezen vezetlek végig a saját példámon keresztül.

Először egy nagyobb perspektívából mutatom a lépéseket, utána szűkítem majd.

1, Találd ki a célod! Olyan 28 éves lehettem, amikor jött egy ajánlat nyugdíj előtakarékossággal kapcsolatban. Meghallgattam és megtetszett, egyből döntöttem és belevágtam. Úgy határoztam, hogy 55 éves koromig gyűjtök. Miért? A szüleim sokat dolgoztak, Anyu mindig is tudatosan készült a nyugdíjas éveire, így logikus volt hogy én is készüljek erre. Tehát otthonról hoztam a példát. Az ország gazdasági és politikai helyzete is motivált, de ebbe nem megyek bele, szerintem sokan tudjátok mire gondolok. Célom volt az is, hogy ne kelljen 60-65-70 éves koromig dolgoznom és legyen elég pénzem ehhez. Szeretnék még élményeket szerezni, fitt maradni minél tovább, tehát az egészségem megőrzése is fontos szempont.

2, Ötletelés! Az ötletelés az első pontban elkezdődött, hiszen ez a két pont gyakorlatilag összetartozik. Az anyagi részről a boldog és szabad élet felé már 30 éves korom előtt döntöttem és konkrét lépést tettem felé. Ez után illetve részben párhuzamosan jött az egészségem megőrzése. Ezért hosszú évek óta kerülöm a vegyszereket, többek közt a tisztítószerekben és a mindenféle kozmetikai szerekben. Évekkel később táplálkozási tanácsadóhoz fordultam, mert még nem éreztem igazán jól magam a bőrömben. Kiderült, hogy alulműködik a pajzsmirigyem, amit sikerült rendbe tenni táplálkozással és természetes módszerekkel. Tehát a táplálkozásomban is szintet léptem és kaptam egy egész életre elegendő iránymutatást, ami támogat a mindennapokban és segít irányban maradni.

3, Lehetőségek! Mire vagyok képes? Meddig vagyok hajlandó elmenni? Mennyi szabadidőm van vagy tudok felszabadítani a célomért? Hogyan tudom bővíteni a lehetőségeimet? Be kell/be tudok vonni valakit a célom eléréséhez? Fontos kérdések, amikkel tisztában kell lenni a siker érdekében. Én ösztönösen haladok szinte kivétel nélkül. Amíg belül egyensúlyt érzek, addig tudom hogy jó úton haladok. Figyelek arra is hogy a saját tempómban haladjak és néha pihenjek is, mert a kiégést szeretném elkerülni. Igen, a kiégés a céljaink elérésével összefüggésben vannak, nem csak a munkánkkal kapcsolatban jöhet elő.

4, Cselekvés! A vegyszermentes életet és azt hogy a táplálkozásomra odafigyelek, valamint az anyagi biztonságom megalapozását építettem fel olyan 10 év alatt és naponta teszek érte. A következő lépés nekem a rendszeres testmozgás, mert ez most olyan össze-vissza. Van hogy hazasétálok munka után, sétálunk a kutyával, trambulinozok, úszok, táncolok, mikor-mit. Ebben szeretnék majd egy kicsit több ritmust elérni.

Nézzük a szűkebb megközelítést: Újratervezésre ebben a folyamatban mindig szükség van, gyakorlatilag minden alkalommal, amikor elértél egy lépcső fokot, jön az új. Tehát az 1, pont változatlan, a 2, 3, és 4, pont ismétlődik.

Például:

az én célom a boldog, fitt, élményekkel teli és korai 'nyugdíjas kor' feltételeinek a megteremtése.

Ez az 1, pont.

2, Mi kell hozzá? Pl.: anyagi biztonság, tartalék.

3, Tudok és hajlandó vagyok ehhez félretenni, kötni egy biztosítást.

4, Havonta teszek félre. (ez tehát pipa, elértük az első lépcsőt)

Jöhet a második

2, Mi kell még a célomhoz? Hogy megőrizzem az egészségem.

3, Vegyszermentes termékek használata.

4, Sok féle terméket próbálgattam évekig drogériából, aztán tettem egy próbát a Young Livinggel, ahol megtaláltam mindent és be is vált.

És így sorban jöhet az összes lépcső. 

Mit szólt ezekhez a párom?

Szépen, lassan követ. Nyilván nem ugyanazt csinálja mint én, hiszen a kapcsolatunkon belül mi igyekszünk tiszteletben tartani, hogy mindkettőnknek meg van a maga élete is. Ő is elkezdett viszont félre tenni a nyugdíjas éveire. Évekig nem akart hallani róla, hogy gyógyfürdőbe menjünk, az utóbbi 2 évben ez mégis változott. Az illóolajokban nem hisz, mégis hagyta hogy a durva darázs csípését kezeljem vele. Ő így halad és én ezt tiszteletben tartom, a lényeg hogy neki is van igénye arra, hogy jobban éljen.

A lényeg minden esetben a fókusz! Tartsd a szemed a célon, légy nyitott, cselekedj és engedd magadnak a pihenőt is, amikor szükséged van rá! Biztos vagyok benne, hogy eléred, amire vágysz. A párod pedig szintén felveszi majd a fonalat az ő tempójában.

Vannak céljaid, megosztod velem kommentben?

Illatos napokat,

Nóri

 

A bejegyzés trackback címe:

https://illoolajok.blog.hu/api/trackback/id/tr217618590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ölelés egy palackban

Hogyan hozd ki Te is a legtöbbet magadból illóolajok segítségével és találj megoldásokat természetes módszerekkel. Hozd egyensúlyba a tested és a lelked illatokkal.

Friss topikok

Címkék

agyal (2) állapotfelmérés (6) allergia (1) alvás (3) anya (4) anyagi biztonság (3) anyák napja (1) anyaság (3) anya jól van (6) arcpermet (2) aromaterápia (8) bátorság (11) béke (7) belsőleg fogyasztható illóolaj (6) beszéd (1) be the change (12) borsmenta (6) cédrus (3) citrom (4) citromfű (3) coach (1) csináld (11) deviza (1) deviza számla (1) diffúzor (13) diy (3) édesanya (3) egészség megőrzés (11) együttműködés (6) elengedés (4) életmód (15) előadás (1) élőzés (1) ensanathermalhotel (1) érzelmeink illata (15) érzelmiállapot (6) érzelmiegyensúly (21) érzelmi állapot (7) érzelmi illatok (14) érzelmi egyensúly (5) esemény (4) eukaliptusz (1) euro (1) farm (2) farmlátogatás (1) fesztivál (2) feta krém (1) fizikai állapot (2) főzés (2) fűszer (1) fűszerezz (1) garancia (4) gary young (1) geranium (3) grapefruit (1) guacamole (1) gyakorikérdések (12) gyerekek és illóolaj (1) hogyan használd (8) home office (1) humusz (1) illat (23) illatosélet (25) illoolaj (23) illóolaj (28) immunrendszer támogatás (7) introvertált (1) iroda (1) itovi (6) jázmin (2) kamilla (1) kapcsolat (4) karácsony (1) kata (1) kattog (2) kende-hofherr krisztina (1) kerti parti (1) konyha (2) konzultáció (4) közösség (19) lelkiállapot (5) lepárlás (1) levendula (12) levendulaillóolaj (6) margit sziget (1) masszázs (3) mediátor (1) meditáció (3) megelőzés (10) meghitt (1) megoldás (7) mentálisegészség (5) merjlépni (8) merj lépni (13) mikrofon (1) milyen diffuzort válasszak (1) mindset (9) minőség (21) muskátli (2) muskotály zsálya (1) napozás (1) napozás utáni spray (2) negatívstressz (4) neroli (1) network marketing (2) nicolas landel (1) nőiváltó (1) nőiváltófesztivál (1) női váltó (1) nőknek (12) nyár (3) nyárillat (3) nyugdíjas évek (2) nyugtató (8) öngondoskodás (1) önsimeret (15) oregano (2) otthon (17) pacsuli (1) pajzsmirigy (4) parfüm (7) párkapcsolat (4) parlagfű (1) párologtató (3) pihentetőalvás (3) piknik (1) pollen (2) pozitívstressz (2) recept (5) release (2) rendezvény (3) reziliencia (6) ripkata (1) rólam (3) romantika (1) seed to seal (1) selfcare (1) sikeres (1) sikeresnők (17) spray (1) stressz (5) stresszkezelés (14) szaglászás (3) szalmagyopár (1) személyiségtípus (1) szeretet (2) színpad (1) szúnyog riasztó (1) találkozzunk (2) tapasztalat (19) táplálkozás (3) tavasz (1) tavasz illata (1) tél (1) testpermet (1) tipp (7) tippek (15) tömjén (2) top5 (1) tudatalatti (6) valentin nap (1) valódilevendula (2) változás (6) vegyszermentes (6) workshop (1) ygeneráció (2) ylanylang (4) ylday (1) youngliving (22) younglivingday (1) young living (4) zsálya (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása